Na co si dávat pozor u sro na prodej


Jedním z nejpopulárnějších typů firem u nás je bezesporu společnost s ručením omezeným. Ani ta však nezabrání, aby podnikání zkrachovalo, pokud ji její majitelé neumí dobře řídit. Přesto o ni lidé velmi stojí, a to je také důvod, proč je tolik sro na prodej https://www.companiesandoffices.cz/prodej-spolecnosti/.

Zde najdeme v podstatě dva typy: ten první představují takzvané ready made společnosti, tedy takové, které sice byly založeny, ale rovnou za účelem prodeje zájemcům. Nebyly nijak využívány a nemají žádnou historii. Jejich nový majitel si ji může vytvarovat tak, jak chce.

moderní sídlo firmy

Pak jsou tu takové, které již na trhu fungovaly, avšak kterých se jejich majitelé z nějakých důvodů chtějí zbavit. Může to být prostě proto, že jsou již staří a chtějí si užívat důchodu, ale také proto, že společnost začíná vykazovat ztrátu namísto zisku.

Pokud o některou z nich stojíme, měli bychom si nejprve ověřit několik věcí, abychom později nelitovali. V případě ready-made firmy je to především to, zda má živnost volnou či vázanou a zda se tato shoduje s naším podnikatelským záměrem. Také je dobré dát pozor, zda se její sídlo nachází v pro nás příhodné lokaci.

koupě společnosti s ručením omezeným

U již zavedených firem se pak zaměřme především na jejich ekonomickou situaci. Jaké zisky vykazovala daná společnost v posledních obdobích? Zvyšovaly se, nebo snižovaly? Chtějte také vidět dokumentaci, včetně vnitropodnikového účetnictví. I to vám může hodně prozradit.

Především se však nebojte zeptat na cokoliv, co vás zajímá. Koupě firmy rozhodně není žádná malá investice, a tak je potřeba se ujistit, že skutečně dostanete to, za co jste zaplatili. Vhodné je se informovat i o případných problémech se zaměstnanci, které bude potřeba vyřešit. V každém případě však předpokládejte, že ke kupní ceně budete muset investovat ještě další peníze.

Samozřejmě, můžete si také založit vlastní firmu úplně od začátku. Záleží pak jen na vaší situaci, které z řešení pro vás bude to nejlepší.